درب اتوماتیک پارکینگ

درب اتوماتیک تبریز

درب اتوماتیک پارکینگ و تبریز

درب اتوماتیک پارکینگ در تبریز

درب اتوماتیک پارکینگ یا جک پارکینگی یک سیستم الکترومکانیکی یا الکتروهیدرولیکی می باشد که بروی درب لولایی نصب می کنند تا بدون دخالت دست و با استفاده از یک ریموت کنترل امکان باز و بسته شدن درب فراهم شود. دربهای لولایی انواع مختلفی دارند و از جنس و متریال گوناگون ساخته می شوند در توضیح ساده تر جک پارکینگ مکانیکی برای درب های سبک تر و تردد محدود تر استفاده می شود و جک پارکینگ هیدرولیکی برای تردد بالا و درب های سنگین.

درب اتوماتیک پارکینگ الکترومکانیک

برای درب های سبک، با تردد پایین و با عرض کم استفاده می شود (ساختمان های مسکونی با تعداد واحد پایین) و به وسیله ی نیروی مکانیکی و چرخ دنده کار می کند .
نوع عملکرد این جک: موتور کوچکی در داخل بازویی جک پارکینگی قرار دارد و قدرت خود را به گیربکس دستگاه منتقل می کند تا با افزودن توان ماردون جک پارکینگی را به حرکت در آورد و در آخر شفت بازویی با سرعت تنظیم شده به عقب و جلو حرکت کند.
درب اتوماتیک پارکینگ الکترومکانیکی از لحاظ امنیت به مانند سیستم های هیدرولیکی بسیار ایمن طراحی شده و در برابر فشار بیرونی بسیار مقاوم است و می توان با یک قفل برقی ساده و کار آمد نفوذ پذیری آن را غیر ممکن و به صفر رساند.

درب اتوماتیک پارکینگ الکتروهیدرولیک

برای درب های سنگین،با تردد بالا و با عرض زیاد استفاده می شود (مجتمع های مسکونی،اماکن صنعتی و…) و به وسیله فشار روغن کار می کند.
جک پارکینگی هیدرولیکی از قدرت بسیار زیاد و توانایی کارکرد نامحدود و استهلاک بسیار پایین نسبت به جک الکترومکانیکی برخوردار است .
جک های بازویی هیدرولیکی برای درب های پارکینگی سنگین و یا دربهای صنعتی کاربرد دارد . همچنین بر خلاف جک های مکانیکی تعداد تردد آن محدود نمی باشد. اگر بخواهیم به معایب این سیستم اشاره کنیم باید به گران بودن آن و احتیاج به سرویس و نگهداری فصلی اشاره کرد. از لحاظ امنیت نیز برتری محسوسی نسبت به جک پارکینگی مکانیکی دارد و توصیه می شود در ابعاد بالای هر لنگه 2 متر از قفل برقی استفاده شود. مطلب کرکره برقی تبریز تک آسان را می توانید از اینجا مطالعه بفرمایید.

عوامل موثر در انتخاب جک دولنگه

1- وزن هر لنگه درب
2- تعداد تردد در شبانه روز
3- عرض هر لنگه درب

متعلقات درب اتوماتیک پارکینگ

مرکز فرمان، ریموت کنترل، جک بازویی، فلاشر، چشمی، قطعات نصب

مرکز فرمان: وظیفه فرمان و باز و بسته شدن و توقف جک ها را دارد و در آخر رابط بین ریموت کنترل و جک پارکینگی می باشد.
ریموت کنترل: وسیله ارتباطی کاربر با مرکز فرمان می باشد . غالبا 2 ریموت کنترل در پکیج وجود دارد و در صورت نیاز می توان به تعداد آنها افزود.
جک بازویی: ابزاری برای انتقال نیروی الکتریکی به مکانیکی یا هیدرولیکی است .
فلاشر: با علایم و آلارم هشدار دهنده مختلف مانند چشمک زدن ، پیام مرکز فرمان را نشان می دهد .
چشمی: دارای سیستم مادون قرمز می باشد و اگر مانعی در مقابل چشمی قرار داشته باشد از باز و بسته شدن درب جلوگیری می کند و مانع می شود که درب به خودرو صدمه وارد کند.

تفاوت انواع مختلف جک پارکینگ

1- ولتاژ مصرفی ( 220 یا 24 ولت)
2- زاویه ی باز شونده ی درب ها (مثلآ 100 یا 120 درجه)
3- جنس چرخ دنده ها(فولادی یا پلاستیکی)
4- نوع خلاص کردن جک پارکینگی
5- پشتیبانی از باطری بک آپ (در برخی از جک ها این امکان وجود ندارد)
6- برد قابل انطباق با تمام سیستم های RF IDeas و سیستم های پلاک خوان و BMS ساختمان
7- دارا بودن خروجی برای قفل برقی
8- دارا بودن سنسور برخورد (درصورت عمل نکردن چشمی ها در هنگام برخورد درب با خودرو فشار وارده را تشخیص داده و درب را به صورت خود کار باز می کند)
9- دو سرعته بودن برد برخی از جک ها(کم شدن سرعت در ابتدای باز و بسته شدن درب ها به دلیل کوبیده نشدن درب ها بر روی هم )
10- دارا بودن تایمر جهت بستن درب در صورت عمل نکردن ریموت کنترل


درب اتوماتیک تبریز تک آسان فروش و نصب انواع درب اتوماتیک در تبریز